Workshop

'Creativiteit is te managen' door Drs. Nel Mostert

Na deze workshop kan jij verder bouwen aan de toekomst van jouw organisatie omdat je weet hoe je creativiteit kunt managen. Het voortbestaan van jouw organisatie vereist innovatiegerichtheid, en een creatief idee is de start van die innovatie. Maar hoe zorg je ervoor dat er creatieve ideeën gegenereerd worden in een organisatie?

Dat doe je door creativiteit in jouw organisatie te meten. Want als je iets kunt meten; dan kan je het managen. In deze workshop gaan we kijken op welke plaatsen in de organisatie je creativiteit kunt meten. Door dit inzicht ben je in staat om die veranderingen aan te brengen in jouw organisatie die ervoor zorgen dat de medewerkers voortaan graag hun ideeën met elkaar en het management delen. De medewerkers weten al te goed waar dingen anders kunnen, en hebben heel goede ideeën voor product- of procesverbeteringen. Die bron van ideeën wil je toch zeker aanboren!

Deze workshop is voor iedereen die met een nieuwe blik naar innovatie wilt kijken. Als je wilt weten waar in jouw organisatie verbeterpunten zitten als het gaat om het aansturen van creativiteit bij de medewerkers. En als je wilt weten waar je jouw managementvaardigheden kunt aanwenden door hier en daar nét dat zetje te geven waardoor de ideeën weer gaan stromen – onderweg naar innovatie en naar de toekomst van jouw bedrijf.

Hoe ziet de workshop er uit?

Na een korte introductie gaan we in 3 Blokken aan de slag.

In Blok 1 gaan we ontdekken op welke plekken in een organisatie creativiteit gemeten kan worden, denk daarbij aan;
1) het meten van de creativiteit van de organisatie als geheel
2) wat gebeurt er in het idee-management systeem
3) wat zijn dan de resultaten van brainstorms
4) hoe creatief zijn de ideeën eigenlijk
5) hoe creatief zijn onze teams
6) hoe creatief zijn onze medewerkers
7) het aantal beschikbare informatiebronnen
8) en de emoties die spelen rondom creativiteit.

In Blok 2 gaan we brainstormen op welke gebieden we in de tuinbouw zoal kunnen innoveren; denk daarbij aan Product, Processen, Plaats, Prijs, Promotie, Propositie, Personeel, Verpakking, Procedures, Project Management, Consumentenwensen, Concurrentie, Dienstverlening, Duurzaamheid, Keteninnovatie, R&D/veredeling, Sociale innovatie.

In Blok 3 gaan we aan de hand van test-vragen de discussie voeren over 4 gebieden in de organisatie waar creativiteit te meten en aan te sturen is:
1. Jouw persoonlijke houding ten opzichte van creativiteit
2. De invloed van het teamgedrag op creativiteit
3. Hoe de leiderschapsstijl van het management creativiteit beïnvloedt
4. Hoe de organisatie creativiteit stimuleert.
(doelgroep volwassenen)
Prijs: € 125,00

Prijs partner Tomatoworld: € 112,50

Direct tickets kopen of reserveren
Praktische informatie

Tomatoworld
Zwethlaan 2
2675 LB Honselersdijk

Datum:
do 2 nov 2017 t/m do 9 nov 2017

Tijd:
15:30 - 19:30 uur

Prijs:
€125,00

Organisatie/organisator:
Tomatoworld

Meer informatie:
http://www.tomatoworld.nl

Thema's

Groei

Mijn WNTWeb

Log hier in voor je eigen educatieoverzicht of meld je aan.