Kinderopvang Simba wint bootcamp met ‘De 50 dingen die je gedaan moet hebben in Corona-tijd’
In maart 2021 lanceerde Westland Natuur en Techniek Web (WNTweb) de campagne ‘De 50 dingen die je gedaan moet hebben in Corona-tijd’. Op deze manier wilden zij jonge Westlanders stimuleren om naar buiten te gaan en op ontdekkingstocht te gaan. Niet alleen was het leuk om de 50 activiteiten af te strepen, er was ook een leuke winactie aan verbonden. Zo won kinderopvang Simba een gave bootcamp voor heel de groep. Zij maakten een leuk filmpje over de 50 activiteiten die ze hebben uitgevoerd.
In het voorjaar konden veel activiteiten niet plaatsvinden. Dat was voor iedereen zwaar, maar ook zeker voor kinderen. Daarom wilde WNTweb deze jonge Westlanders een hart onder de riem steken. Met de campagne ‘De 50 dingen die je gedaan moet hebben in Corona-tijd’ kregen kinderen 50 ideeën voor activiteiten om samen te doen met het gezin, met vriendjes of op de kinderopvang. Hierdoor gingen kinderen meer naar buiten en leerden zij nieuwe dingen over natuur en techniek.
Avontuurlijk ontdekken
De meeste activiteiten vonden buiten plaats, zoals naar de sterren kijken of vogelvoer maken. Maar ook een knikkerbaan maken en leren figuurzagen stonden op de lijst van activiteiten. Een groot aantal activiteiten konden eenvoudig thuis of op de kinderopvang plaatsvinden, waardoor ieder kind mee kon doen. Maar er waren ook activiteiten waarbij kinderen op avontuur gingen buitenshuis, zoals strandjutten en naar de lammetjes gaan.